Monday, September 19, 2011

Есен 2011 е след няколко дни

Стана течение.
Така разбрах, че първият есенен дъжд стои и чака сутрешните часове, за да плисне в утрото и събори зрелите кестени. Морски пясък довлечен между книгите, четени на плажа ще бъде отмит в софийските канавки. Едно есенно сако стои и чака първия по-студен вятър. Сини кожени балерини са строени до входната врата, подредени до разхвърляните сандали с омекнали от ходене по горещи тротоари каишки.
Есента се промъква в новите цветове и миризми. На опечените чушки от съседската тераса и първата отворена бутилка червено вино от много месеци насам. Есенните дрехи смесени с остатъците от лятното малодрешие са ми любими. Есенните броеве на модните списания са bestsellers. Мидите, събрани от плажа се свиват на купчини в камашитения панер до книгите. Изрових малкото памучно одеяло за пред телевизора. То е като  малката черна рокля - най-правилно решение за есенните вечери.
Децата тръгнаха на училище. Не моите, на хората по улиците. Занесоха, колкото цветя можаха в пребоядисаните класни стаи. Изядоха празничните сладоледи, в компанията на майките си, взели почивен ден и пускащи SMS-и на всеки час против кръжащите около измитите им коли служители на "Паркинги и гаражи".
В тази топла пред-есенна вечер се подсетих за нещо.

Не съм се влюбвала през есента.
Не съм купувала самолетни билети за непознат град през октомври.
Не  съм правила рожден ден в градина.
Нито носила велурен ботуш върху голо коляно.
Не съм виждала есенните дрехи, които майка ми носи.
Нито дали е полезен гъшия дроб върху праскови всяка вечер.
"Autumn in New York" е само на торент.
Есен 2011 е след няколко дни.

No comments:

Post a Comment

Трябва ми. Обещание.

Затварям широко отворения нощен прозорец. Не! Само секунда! Подушвам въздуха към тъмния вътрешен двор. С пълен гръден кош и стомах, ся...