Sunday, June 12, 2011

Гладът като похот

Четири пържоли, покрити с благовонни билкови мехлеми, се изпотяват  до задушаване в стъклен саркофаг на 240 градуса.
Облаци от аромат на мащерка и плодова лекота на бяло вино се разстилат откъм фурната. Не обичам пържоли, но миризмата предизвиква засилено слюноотделяне. Усещам как стомаха ми се свива при всяка следваща мисъл, свързана с храна.

Заравям глава в хладилникаа и изваждам един розов домат и две малки краставички. Нарязвам домата на малки парченца в дълбока стъклена купа и краставичките с кората. Замирисва на този, свежия краставичи аромат. Така за мен мирише чистата вода - на пресни градински краставици. По ръцете ми се стича киселия доматен сок, докато режа краставиците над купата. Получи се малка купчинка, бяло-зелено-червена.
Стомаха ми прескача на кълбета.
Гладна съм.
Ще го оставя да се развилнее - гладът в устата ми, в ума, в кръвта ми.
Оставям купата и се връщам да допиша.
Не вярвам в силата на тази салата за справянето с количеството глад, което произвеждам в момента.

Един приятел казва, че обича усещането от играта с глада, точно преди да го задоволи. Очакването, което провокира мириса на храната. Химичните реакции, които експлоадират в тялото от мисълта за моцарелата върху домати, оставени в обилна вана зехтин, в която ароматите на босилек и розмарин се раздават.
Кожата ми настръхва.
Създадох глад като похот.
Направих храната фетиш.
Очакването възбужда желанията на вкусовите рецептори.
Слюноотделям до обезводняване.
Нека вечеряме!

No comments:

Post a Comment

Трябва ми. Обещание.

Затварям широко отворения нощен прозорец. Не! Само секунда! Подушвам въздуха към тъмния вътрешен двор. С пълен гръден кош и стомах, ся...